Omakotiyhdistyksen vuotuinen tervehdys

Hei,

Pakilan Omakotiyhdistys on Länsi-Pakilassa Kyläkunnantien, Halkosuontien, Suovakujan, Niittyluhdantien ja Heinämiehentien varressa kaupungin vuokratonteilla asuvien etujärjestö.

Olemme kuluvana vuonna puolustaneet ansiokkaasti omiemme etuja. Pakilaa ollaan merkittävästi tiivistämässä ja rakennuskantaa lisäämässä pääosin kerrostaloin, ja mm. vanhoihin takatontteihin kohdistuu rakentamispainetta.

Olemme yhdistyksenä tehneet töitä hartiavoimin. Suurin ponnistus oli ylimitoitetun markethankkeen torppaaminen: Aloitimme keväällä ‘18 kaavakävelyllä, jolloin tutustuimme vireillä oleviin rakennushankkeisiin. Viime syksynä ja tämän kevään aikana onnistuimme tapaamaan henkilökohtaisesti suurimman osan kaupunkiympäristölautakunnan poliitikoista ja pystyimme vaikuttamaan heidän mielipiteeseensä. Tapasimme Helsingin luonnonsuojeluyhdistyksen aktiiveja, jotka antoivat lausunnon alueesta, saimme läpi mielipidekirjoituksen hesariin ja teimme onnistuneen sosiaalisen median kampanjan, joka tavoitti yli 100 000 suomalaista. Olimme aktiivisesti yhteydessä sekä Museovirastoon että Keskon johtajistoon.

Ohessa ote Oulunkyläläisestä

“Helsingin kaupunkiympäristölautakunta päätti 2.4.2019 palauttaa uudelleen valmisteltavaksi asemakaavan muutosehdotuksen, joka koskee Pakilantien ja Kyläkunnantien risteykseen suunniteltua rakentamista. Uusi suunnitelma tulee kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen mukaan valmistella radikaalisti alkuperäistä pienempänä, rakentamisen liikennehaitat minimoiden ja suojeltujen rintamiestalojen takatontit suojaviheralueina säästäen. Suunnitelman palauttaminen uudelleen valmisteluun on osoitus asukasaktiivisuuden vaikuttavuudesta ja rohkaiseva esimerkki kansalaistoiminnan mahdollisuuksista oman asuinympäristönsä suhteen.

Keskeinen hahmo asukasaktiivisuuden koordinoimisessa oli Pakilan omakotiyhdistyksen Tuomas Tuomi-Nikula, jonka mukaan oli hienoa huomata, että poliitikot olivat valmiita muuttamaan mielipidettään, kun hankkeen epäkohdat nostettiin esiin. Asukkaiden ei hänen mukaansa kannata tyytyä kaupungin vuorovaikutussuunnitelmaan, sillä virkamiehet esittävät hankkeen poliitikoille haluamassaan valossa. Hän kannustaakin ihmisiä olemaan suoraan yhteydessä päättäjiin. ”Tämä oli hieno taistelu, jossa oli vahvasti tukena koko naapurusto!”, kiittelee Tuomi-Nikula.”

• Jokavuotinen kirpputoritapahtuma järjestettiin viime elokuussa Kyläkunnantiellä; tänä vuonna kirppari Halkosuontiellä 17.8.19

• Omakotiyhdistyksen uudet kotisivut:

• Vuotuisella jäsenmaksulla (10€) katetaan kokouksiin, materiaaleihin, https://pakilanomakotiyhdistys.net/

• kampanjointiin sekä verkkosivujen uusimiseen meneviä kuluja.

• Saaja: Pakilan omakotiyhdistys ry, tili Nordea FI75 1244 5000 0307 52

• Viestikenttään oma katuosoite talon numeron kera

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s